trăiește bine

Case de vânzare la țară

Vinde în siguranță casa ta prin

Siguranță în tranzacție

Verificăm acuratețea datelor din actele proprietății înainte de contractare

Consultanță gratuită

Oferim consultanță gratuită atât pentru proprietari cât și pentru cumpărători

Transparență asigurată

Lucrăm transparent și consiliem ambele părți până la momentul tranzacției

Dutch NL English EN German DE Hungarian HU Italian IT Romanian RO

Ce trebuie să știți când vreți să vă vindeți casa de la țară

Vreți să vă vindeți casa de la țară? În majoritatea cazurilor, vânzarea este cea mai eficientă metodă pentru a valorifica eficient potențialul pe care îl are proprietatea. 

Fie că este voba de probleme familiale, fie că doriți să vă vindeți casa de la țară deoarece nimeni nu o va mai folosi, întotdeauna este o bună idee ca înainte de listarea ei la vânzare să vă consultați cu un specialist în imobiliare pentru a vă informa nu numai despre procedura de listare și cea de vânzare, dar și despre obligațiile legale pe care dvs. ca și proprietar le aveți față de cumpărător.
În acest articol găsiți detalii esențiale pe care trebuie să le știți pentru a avea parte de o experiență plăcută atunci când vreți să vă vindeți casa de la țară.

Informații utile pentru vânzătorii de case la țară

Fiecăruia dintre noi ne place să avem siguranța că investim banii munciți într-o tranzacție sigură și fără dureri de cap. Până a ajunge la notar, dvs. ca proprietar trebuie să vă asigurați că aveți documentele proprietății pregătite pentru tranzacționare.

Acte de care aveți nevoie sunt: 

  • Documentul de proveniență al proprietății – fie că este vorba de un contract de vânzare-cumpărare, de moștenire sau de donație, trebuie să aveți actul original sau o copie legalizată a acestuia prin care dovediți că sunteți proprietarul de drept
  • Certificatul fiscal – este act este eliberat de primăria satului sau a comunei de care aparține proprietatea și dovedește că v-ați plătit taxele locale pe anul în curs. La momentul semnării actelor la notar, veți avea nevoie de acest act
  • Certificatul energetic – acesta este un dosar care este făcut de către firme specializate pentru a stabili clasa de eficiență energetică a imobilului. Începând din 2013, se aplică legea 159 care solicită proprietarilor ca la orice tranzacție de închiriere sau de vânzare a imobilelor cu o suprafață utilă de peste 50mp, să pună la dispoziția chiriașului sau a noului proprietar, certificatul energetic. Acesta este valabil 10 ani de la data întocmirii. La momentul semnării actelor la notar, veți înmâna o copie noului proprietar.
  • Extrasul informativ de carte funciară – acest act în obțineți de la biroul cadastral din zona de care aparține satul în care este localizată proprietatea pe care vreți să o vindeți sau pe internet de la AGENȚIA NAȚIONALĂ DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIAR. Acest act este un document public și oricine îl poate solicita contra-cost. Ca regulă de bază, extrasul CF este valabil 3 luni de la data emiterii dar în cazul în care nu situația pe teren nu s-a schimbat, îl puteți folosi până ajungeți la momentul tranzacționării.
    Extrasul CF menționează de obicei doar suprafața de teren pe care o proprietate o are, regimul civil al acestuia și dacă sunt clădiri pe acest teren precum și sarcinile care au fost grevate acestei proprietăți (dacă a fost folosit ca și garanție imobiliară pentru un credit, dacă vreo persoană are drepturi asupra proprietății și alte detalii juridice)
  • Copii dupa dovada de plată a ultimelor facturi de utilități – aceste documente vă vor fi solicitate de către notar, pentru a dovedi că nu aveți datorii curente la furnizorii de servicii de la adresa proprietății
  • Act de identitate valabil (neexpirat) 
  • În cazul în care nu vă puteți deplasa, asigurați-vă că aveți o persoană împuternicită care să vă reprezinte la notar în momentul tranzacționării 

După ce cumpărătorul a făcut plata integrală a proprietății, notarul vă va solicita dovada încasării sumei înscrisă în contract. Cumpărătorul va deveni proprietar cu drepturi depline doar după ce a achitat integral prețul negociat.

Plata taxelor locale pe anul curent conform certificatului fiscal precum și plata costurilor cu serviciile de utilități contractate până la data semnării contractului final de vânzare – cumpărare la notar sunt suportate de către vânzător.
Costurile notariale pentru tranzacționarea proprietății sunt suportate de către cumpărător.

După semnarea actelor la notar, trebuie să primiți o copie a contractului de vânzare-cumpărare în formă autentică.  

Nu uitați ca în ziua în care predați proprietatea să citiți indexul contoarelor de utilități și să vă asigurați că noul proprietar face demersuri pentru schimbarea titularului contractelor de utilități.

Încasarea plății pentru proprietatea vândută 

În funcție de prețul proprietății, puteți plăti casa pe care ați cumpărat-o folosind metodele explicate mai jos:

  • 1) plata în numerar în valuta stabilită de către părțile contractante
  • 2) plata prin virament bancar în valuta stabilită de către părțile contractante
  • 3) plata prin schimb de proprietăți cu achitarea de diferență de valoare, dacă este cazul
  • 4)* plata prin hârtii de valoare de tipul oligațiunilor de stat, a bondurilor, a titlurilor la purtător, a acțiunilor la companii sau fonduri de investiție

* Plata prin a această metodă este mai puțin utilizată, dar perfect legală. În funcție de dorințele părților contractante, această metodă de plată este o opțiune recomandată persoanelor care au cunoștințele necesare despre acest tip de instrumente financiare.

Este important să știți că plățile în numerar sunt plafonate la o sumă maximă de aproximativ 9950 euro sau echivalent în lei. În cazul în care aveți de plată mai mult, va trebui să plătiți diferența prin virament bancar.

Alternativ, puteți stabili cu cumpărătorul ca acesta să vă plătească integral suma datorată, prin transfer bancar.

Citiți de asemenea detalii utile pentru cumpărătorii de case de la țară 

 

Doriți să primiți consultanță și asistență pentru vânzarea unei proprietăți la țară?

Apelați cu încredere la Casa Glia!

 

Siguranță în tranzacție

Verificăm acuratețea datelor din actele proprietății înainte de contractare

Consultanță gratuită

Oferim consultanță gratuită atât pentru proprietari cât și pentru cumpărători

Transparență asigurată

Lucrăm transparent și consiliem ambele părți până la momentul tranzacției